Damn i’m back and i’m angry! ;-)

3e September är min födelsedag som varje år. Men 2008 ska vara lite speciellt, för att jag tänkte äntligen köpa 2 lite större presenter till mig sälv, 2 presenter jag har väntat och väntat och väntat i många år: en platt TV och en riktigt bra CD spelare. Ja, en platt TV pga att min TV är 14 år gammal och orkar inte längre. Och en CD spelare för att jag missar tiden när jag hade min stereo och en fantastisk snabb CD spelare för att lyssna på mina ca 1.100 CD skivor samlade i 4 stora böcker.

Kl 19:50 skulle jag handla på Daglivs, går förbi Hi-Fi Klubben på Fleminggatan som har öppet! och tänker, nu jävlar gå in och köp dina presenter, sista chans innan onsdag nästa vecka! Och HÄR på Hi-Fi Klubben hittar jag det jag söker: service, rådgivning, hög kvalité. Och jag är redo att betala priset för detta.

Jag går in på Hi-Fi klubben och möter en trevlig tjej som säger hej och välkommen! Jag undrar varför det fortfarande är öppet, och hon svarar att “ja det är öppet för våra klubb-medlemmar” (då ser jag att det finns lite chips och cola och luftbalonger). “Oj men det är jag inte, men jag tänkte kolla för att jag ska köpa en CD spelare” (pratar inte ens om TVn). “Men då måste du återkomma under våra öppettider” säger hon…

Hallå?

Jag kommer in och tänker spontant bränna 15.000 SEK och hon säger att jag ska återkomma under våra öppettider? Jag fortsätter lite och säger att jag hade tänkt mig köpa en Cambridge Audio Azur 640c… Då svarar hon att hon är här bara ikväll och.. att jag “måste återkomma under våra öppettider”.

Tack och hej!
Då gick jag. Och beställde precis min platt TV på pixmania.com.

Nästa gång frågar hon kanske om jag är intresserad att vara medlem i deras Kundklubb.